Distributiebeleid

StartDistributiebeleid

Samenwerking met merken

Wij houden ons aan het distributiebeleid en de commerciële (huis)regels die zijn vastgelegd in de contracten met onze merken. Wij houden ons aan de afspraken die zijn gemaakt met zowel merken als franchise en waarvan van ons wordt verlangd deze na te leven. Onze leveranciers hebben policy's / een on-line marketplace beleid die het verkopen van producten online verbied en hebben een online tracker die dit in de gaten houdt. We behouden ons om die reden ook van online verkoop en begeven ons niet op de online markt. Enkel Op deze manier kunnen wij onze inkoop accounts blijven behouden en merken aan onze klanten blijven aanbieden. Merken behouden zich het recht voor om, in geval van nalatigheid of niet-naleving van de commerciële-distributieregels zoals beschreven, serieuze actie te ondernemen op de bestaande zakelijke relaties tussen de partijen ter bescherming van de marketplace en de distributie. Merken vertrouwen op onze uiterste medewerking en professionaliteit.

Running specialties en schaarste

Als hardloopspeciaalzaak maken wij gebruik van meerdere zogeheten 'Running specialty' modellen, waarmee wij ons proberen te onderscheiden. Running specialties zijn exclusief beschikbaar gesteld voor speciaalzaken. Denk hierbij aan een bepaald model of bepaalde kleur die enkel bij specialisten te verkrijgen is. Tevens is van meerdere modellen vaak een zeer beperkte voorraad beschikbaar. Op = letterlijk op en vaak niet meer te verkrijgen. Wij gaan dan ook zorgvuldig om met de (lage) voorraad achter producten, om op deze manier de klant die expliciet op zoek is naar deze modellen te kunnen bedienen.

Zorgvuldig omgaan met de markt

Het distributiebeleid biedt retailers bescherming en zorgt voor rust op de markt. Wij willen niet concurreren met prijzen met concullega's (die zich bevinden in dezelfde straal). Op deze manier willen wij ook niet met korting de voorraden waar retailers gebruik van maken leegtrekken, met als gevolg dat retailers hun waardevolle klanten niet meer kunnen bedienen. Door de adviesprijzen te hanteren beschermen wij onszelf en onze concullega's.
Wij willen klanten imponeren met de beste service, expertise, garanties en een uitgebreid assortiment (niet met kortingen). Producten of diensten worden niet beter van kortingen. Klanten worden per definitie niet blijer van kortingen, wél van een fantastische service. Om klanten de beste service en een prachtig assortiment te kunnen blijven garanderen maken wij geen gebruik van kortingen, maar een spaarpuntensysteem voor bepaalde leden. Enkel als wij gebruik kunnen maken van gerichte acties aangeboden of opgesteld door merken/leveranciers, zullen wij meegaan in deze acties.
Een goed advies is van meerwaarde, wij willen voor korting niet minder kwalitatief adviseren of garanties verlagen. Voor korting kunnen wij (en onze collega's) niet het beste advies geven, het behouden van een hoogwaardig persoonlijk advies of service is van belang in elke branche. de kwaliteit waar wij voor staan willen we kunnen blijven waarborgen.
 

Huisregels

Het gericht vragen naar (extra)korting(en) al dan wel niet pogingen tot onderhandelen, zowel via offline als fysiek in de winkel, worden niet op prijs gesteld. Op dergelijke pogingen tot reductie of onderhandelingen zullen we middels zelfbescherming niet op in gaan. Zeker in aanwezigheid van andere klanten gaan wij hier zorgvuldig mee om, mede omdat er getoetst kan worden zogeheten mystery guests. Het is niet aan de klant, nog aan de ondernemer om kortingen te bepalen. Wij hanteren de contracten en commerciële afspraken tussen merken en franchise, om merken te kunnen en mogen blijven aanbieden, deze zijn te alle tijden lijdend. 

Kwalitatief assortiment

Als hardloopspeciaalzaak voelen wij ons verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat we een zorgvuldig samengesteld assortiment aanbieden dat aan de hoogste kwaliteitsnormen voldoet. Ons proces voor het samenstellen van dit assortiment is gebaseerd op grondige producttests, waarbij we streven naar het leveren van producten die niet alleen aan, maar idealiter zelfs over de verwachtingen van onze klanten voldoen. Onze toewijding aan het testen van producten stelt ons in staat om een assortiment samen te stellen dat niet alleen uitblinkt in kwaliteit, maar ook in innovatie en klanttevredenheid. Wij testen onze producten dan ook zorgvuldig, voordat ze worden toegevoegd aan de collectie. Door continu de nieuwste innovaties te omarmen en de feedback van hardlopers te integreren, blijven we evolueren en ons assortiment optimaliseren, zodat we onze klanten voorzien van de beste hardloopuitrusting op de markt.

Professioneel advies heeft meerwaarde

Waar andere winkels vaak kosten in rekening brengen voor een loopanalyse (als niet wordt overgegaan tot aanschaf), rekenen wij momenteel geen analyse/advieskosten. Momenteel kijken wij nog gratis mee om jou het juiste advies te kunnen geven. Al onze klanten verdienen het beste advies. Enkel door mee te kijken naar jouw loopstijl in combinatie met verschillende type schoenen, en te luisteren naar jouw beleving, kunnen wij jou het beste adviseren.
Een hoogwaardige kwaliteit behoort tot onze standaard, dit laten wij graag terugkomen in de kwaliteiten van het personeel met passie voor het lopen. Onze medewerkers zijn zelf ervaren gepassioneerde hardlopers en staan klaar om deskundig advies te geven over de nieuwste trends en technologieën op het gebied van hardlopen. Allen voelen wij ons verantwoordelijk voor goed advies, zodat jij jouw loopdoelen kunt bereiken. Daarnaast werken wij samen en geven wij onze klanten de mogelijkheid om gebruik te maken van fysiotherapie en podotherapie.

 
Laatst bijgewerkt: 01-10-2023